۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

شکوری نسب عنوان کرد:

یک قلاده سگ زنده یاب به واحد آنست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزوده شد

یک قلاده سگ زنده یاب به واحد آنست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزوده شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از خرید یک قلاده سگ زنده یاب در راستای فعالیت های امدادی، توسط این مرکز خبرداد.

حسن شکوری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ضرورت افزایش توان عملیاتی و توسعه ظرفیت فعالیت‌های امدادی ایجاب می کرد تا یک قلاده سگ زنده یاب به واحد آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس این جمعیت افزوده شود.

به گفته وی هم اکنون سه قلاده سگ زنده یاب در اختیار تیم‌های جستجو و نجات واحد آنست استان قرار دارد.

شکوری نسب اظهار داشت: سگ های زنده یاب موجود در واحد آموزش و نگهداری این جمعیت از بهترین نژاد سگ‌های آلمانی هستند که به طور مستمر مورد آموزش قرار می گیرند.

وی در مورد سگ خریداری شده اخیر تصریح کرد: این سگ بعد از شش ماه آموزش به سطح عملیاتی خواهد رسید و از آن در عملیات های تجسس استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با اشاره به قرار گرفتن این استان بر روی گسل زلزله و بروز آسیب های ناشی از زمین لرزه گفت: این جمعیت از تمام ظرفیت‌ خود برای افزایش آمادگی عملیات، با هدف ورود به موقع و موثر در حوادث احتمالی استفاده خواهد کرد.

شکوری نسب کارایی سگ های زنده یاب را مورد تاکید قرارداد و گفت: سگ‌های زنده یاب ۹۰ درصد بیشتر ازدستگاه‌های زنده یاب در حوادث جستجو کارایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با داشتن ۸ شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر یکی از استانهای زلزله خیز کشور به شمار می آید.

کد خبر 2420408

برچسب‌ها